August 23, 2016

Sape kata taknak...hmmm


aduhai....sentap gak hati ni, bile org citer pasal rumah.. hoiiii..bukan aku taknak beli rumah. Sampai bile la nak menyewa...

skang ni aku ddk apartment...kadang² kesian kat amani dgn aqil, bile dtg rumah org ada laman bukan main suka lg dorg. haish...A&A kalo la mama dgn papa ni mampu. skang gak mama beli...

org sekeliling aku ni asyik paksa je kami beli rumah. siap tlg carikan kt mudah.my. actually bkn kami x cari..kami cari..tp sejak kawin..kami survey...masa baru kahwin..kewangan x stabil..so hold nxt year nye..tp sape sangka...tahun tu kete kami rosak...so duit da byk pakai kt ctu...hold lg nxt year nye...tp sape sangka..duit bonus abis nk bayar hutang kete kena tarik....huiiii...bayangkan ssh nye smpi kete kena tarik...hihi..sebenarnye ni kecuaian incik arif...ske delay bayar..kan dah...ikot hati xnk je tolong...tp dah isteri...tlg la gak...dan last kete tu skang tersadai....mcm besi buruk..hutang x abis bayar lg...tu la keburukan nye beli kete 2nd....nasib bek la aku ade kete lg satu...smpai skang nek kete comel tu...anak dua pun kete yg sama...yg penting bole kami guna kan utk mencari rezeki..hihi..

pasal beli rumah ni...lepas kete dah tersadai tu..malas da nk pikir...go on je la...tp kami kena tipu dgn ejen...aku malas nk igtkan lg...sbb sakit ati...again kecuaian incik arif lg...tp lelaki mane nak ngaku..ego tetap ade...

so byk duit simpanan da melabur ke kereta...kena tipu..kumpul tu susah,...tp nak abiskan sekelip mata je...

jelous dgn org beli rumah...aku pernah tlg advise kawan aku beli rumah kt kluang sbb dia keje kt sana...dah ddk pun skang...tp aku masih lg xde rezeki...masih menanti mengharap....

aku kecik ati bile org push² aku beli rumah..org x tau kehidupan aku..nama je keje company besar..tp harus la tau mcm mana kami manage duit...dorg bkn tau kami penah makan nasi dgn telur je...aku bkn meraih simpati...tp org sekeliling ni x paham....asyik push je...pastu ske ckp "nnt harga rumah naik..tgk si polan tu 2thn lps beli 80k je 1st floor..skang 170k 2nd floor..rugi ko xbeli dulu nana"..
sakit hati ni tau tak...sejak duit kteorg kena tipu ejen...dekat 6 bln aku x bole pikir...dgr pasal rumah...ms tu aku dlm pantang aqil..nasib baik x meroyan..

sekarang aku tgh positif kan diri...insya'allah rezeki tu ade...tp kalo aku je yg berusaha...susah gak...mungkin aku kena berbincang pasal kewangan dgn incik arif...sbb family dia tak tau pun masalah kteorg ape..

org mungkin nampak kami mcm org senang...tp hakikatnye...incik arif mmg x suka bercerita pd family dia...alhamdulillah family aku memahami..byk membantu...terima kasih mak...along...dan semua...

target ujung tahun dpt rumah terpaksa ditunda lg...sbb skang pun da bulan 8...tabung masih x berganjak....hihi...

No comments: