March 13, 2013

melayan hati yg marah



tarik nafas...hembus...
tarikk nafas hembusss
tarikkk nafas...tahan...hembusss...fuhhhhh~~
tu la salah satu cara aku nk lepas kan rasa marah...salah satu oke...kire level pertama la...
kalo high level bole bertukau ijau kot...hahah

sesungguhnya nk memenuhi tanggungjawab sbagai pekerja cemerlank..bweekkk~...isteri...ibu..anak...adik..kakak...sgt la memenatkan..smpai kan tiada masa utk diri sendiri...hmmm...kadang²  tensen gak...hihi...

berdasarkan tajuk post aku ari ni..skema sungguh!!..aku mmg la tengah marah skang ni..marah pasal org tuduh kami tak buat keje..pfffttt~~...org yg cakap tu macam la buat keje sgt...huhu...aku ni keje sbg Charlie's Angel..haha..korang caya ke..sbb kt ofis aku ni ade 3org girls (termasuk aku yg perasan gegel) diamanakan utk jd coordinator..kire nye utk menguruskan perjalanan kerja staf² unit ni la..setiap orang ade part yg perlu dicoordinate kan...kalo dah keje syarikat telekomunikasi..ofkos la unit aku ni provide line utk komunikasi...tp mungkin ada segelintir korang x tau..LEASED LINE...

jgn ko igt syarikat telekomunikasi ni provide produk utk telefon or internet je ok..mcm budak praktikal kt opis aku ni dulu dia pikir cam tu je....utk pengetahuan korang la kan..kalo company besar² dorang akan guna leased line utk system dorang..internet and telefon myb..hihi..aku pun bukan tau sgt..oke stop..

nk cite pasal aku marah ni...dah nama pun coordinator kena la aku deal dgn customer before bg job kt colleague(org yg keje luar)..utk beberapa bulan ni, aku kena jaga Trouble report, kompom dan pasti la kena deal dgn customer..nk dijadikan cerita semalam..ada satu line utk gov ni down...so dgn kuasa coordinator aku call la user yg guna line tu...nek lotih mak mendail byk kali tp xde org agkt...so terpakse la continue ari ni...tunggu department yg handle TR ni utk bg no customerkan...so bile hari ni dah dapat aku call la memula x pick up..so tunggu la tengah hari skit..sbb bukan nak layan TR tu satu je kan...at last dpt ckp dgn sore yg comell and yg pick up tu pempuan... so aku kena la buat 1st lvl checking cam korang kalo streamyx rosak, dorang akan guide suh wat pe kan...so aku suh la dia reset modem @NT..ko tau cust tu dgn bangganye marah²...dia ckp lebih kurang cam ni la dgn nyaring nye " bape kali nk suh reset NT, semalam dah reset byk kali, tak bole guna jugak. ni nk suh reset lg. org T* xnk buat keje kerrr???" tp aku ckp la reset la utk hari ni, sbb ade problem kt exchange..tp dia x mo gak...ati sakit dah ni....so nk tak nk kena gak anta org pi opis dia...and my RNO just reset NT je and line tu up...tp...my RNO tu membebel la..and said, ni bukan keje RNO..patot nye coordinator buat la keje bebetul...sentapp mak dengar yunk~~ aku ni da kena marah dgn customer..ko buat aku marah lg...sedeh tau...

hmmm..tu la hakikatnye keje aku...tu baru satu...kdg² tu tension smpai nk brenti kerja..nasib bek angel² yg len support..kalo den beronti...cian amani...tp x semua customer cam tu...cuma myb makcik tu period kot hari ni..hahah....berfikiran positif kennnn~~

takpe la, harap² hari esok..esok...dan seterusnya baik utk aku..hihi


No comments: